SZKOŁA PODSTAWOWA OSOWO
  Welcome to: SZKOŁA PODSTAWOWA OSOWO [Guest] STRONA GŁÓWNASZUKAJWYSZUKIWARKIDANE ADRESOWE
Maj 28 2018 10:28:30  
Nawigacja
Z HISTORII WSI I SZKOŁY
GRONO PEDAGOGICZNE
PUBLIKACJE
LINKI
REKRUTACJA PRZEDZKOLE 2016/2017
SZKOŁA W RUCHU
DANE ADRESOWE
DOKUMENTY DLA RODZICÓW
INFORMATYKA - PROGRAMY
PLASTYKA 2017
KONKURSY INFORMATYCZNE
PROGRAMOWANIE KODOWANIE
NASZE PRACE SCRATCH
PORTALE EDUKACYJNE MATEMATYKA
BIBLIOTEKA

Test
NASZE PROJEKTY
AKADEMIA MOŻLIWOŚCI
PROGRAMUJEMY Z BALTIM

OWOCE WARZYWA W SZKOLE
MLEKO W SZKOLE
DLA RODZICA
ZEBRANIA Z RODZICAMI

DOKUMENTY DLA RODZICÓW

RADA RODZICÓW SZKOŁY

WYKAZ PODRĘCZNIKÓW

DARMOWE PODRĘCZNIKI

REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA

WYPRAWKA SZKOLNA

REGULAMIN KORZYSTANIA Z SZAFEK

PRAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW

EUROPEJSKA KARTA PRAW I OBOWIĄZKÓW RODZICÓW

KATALOG RODZICIELSKICH ZACHOWAŃ

DLA RODZICA

PRZYDATNE ADRESY

PUBLIKACJE DLA RODZICÓW

LINKI

WITAJ
 
 

 

 EUROPEJSKA KARTA PRAW I OBOWIĄZKÓW RODZICÓW

EUROPEJSKA KARTA PRAW I OBOWIĄZKÓW RODZICÓW

PREAMBUŁA

Wychowanie dzieci stanowi wyraz nadziei rodziców, co jest potwierdzeniem faktu, że mają oni na uwadze przyszłość i pokładają wiarę w wartości przekazywane następnym pokoleniom.

Odpowiedzialność rodziców wobec dzieci stanowi podwalinę istnienia ludzkości. Tymczasem, tak we współczesnej Europie, jak i w przyszłej, nie muszą oni sami dźwigać odpowiedzialności za wychowanie dzieci. W dziele tym są wspomagani przez osoby i grupy społeczne, zaangażowane w działania edukacyjne. Mogą także oczekiwać wsparcia finansowego ze strony państwowych służb specjalnych oraz ekspertyz z placówek naukowych i oświatowych.

Wiele osób ma swój udział w wychowaniu dzieci, które przecież nie wzrastają w społecznej izolacji, lecz rozwijają się w konkretnym środowisku. Osiąganie dojrzałości to coś więcej niż tylko zdobywanie wykształcenia. Nie jest ono jednak możliwe bez wsparcia ze strony szkół. Wzajemna pomoc i wzajemny szacunek rodziców oraz instytucji edukacyjnych są warunkiem sine qua non  wychowania dzieci i młodzieży w naszych czasach.

Nadzieja wielu mieszkańców Wschodniej i Zachodniej Europy wynika z form współpracy na kontynencie, prowadzących do coraz większej jedności i do budowy nowej, wspólnej tożsamości. Współcześni młodzi ludzie będący obywatelami Europy przyszłości, każdy ze swą odmienną duchowością i kulturą, w której wzrastał, każdy z innymi talentami i oczekiwaniami. Dla nich i dla siebie samych pragniemy demokratycznej Europy, która w dalszym ciągu traktować będzie swą różnorodność jako źródło inspiracji.Wychowanie i edukacja w Europie powinny koncentrować się na tym właśnie celu.

Aby zrealizować to założenie, rodzice muszą ze sobą współpracować: w szkołach, ze szkołami, ale także na szczeblu europejskim i narodowych stowarzyszeniach. Naszym celem są wzajemne inspiracje i działania prowadzące do pogłębienia europejskiej solidarności.

Powyższe kwestie stanowią w EPA sens jej istnienia. Na tym jednak nie koniec.  Rodzice w Europie mają prawo być otaczani szacunkiem za ich odpowiedzialność jako pierwszych i najważniejszych wychowawców młodzieży. Oznacza to poszanowanie ich rodzicielskiej roli i wynikających z niej obowiązków. W swych wysiłkach wychowawczych powinni być wspierani przez całe społeczeństwo, a w szczególności przez osoby zaangażowane w edukację.

EPA zawarło swoje postulaty w deklaracji "Prawa i obowiązki rodziców w Europie". Zwracamy się do Komisji Europejskiej, Rady Ministrów, Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z prośbą o poparcie naszych postulatów i pomoc w ich realizacji.

PRAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW W EUROPIE

1. Rodzice mają prawo do wychowywania swoich dzieci w duchu tolerancji i zrozumienia dla innych, bez dyskryminacji wynikającej z koloru skóry, rasy, narodowości, wyznania, płci oraz pozycji ekonomicznej. Rodzice mają obowiązek wychowywać swoje dzieci w duchu odpowiedzialności za siebie i za cały ludzki świat.

2. Rodzice mają prawo do uznania ich prymatu jako "pierwszych nauczycieli" swoich dzieci. Rodzice mają obowiązek wychowywać swoje dzieci w sposób odpowiedzialny i nie zaniedbywać ich.

3. Rodzice mają prawo do pełnego dostępu do formalnego systemu edukacji dla swoich dzieci z uwzględnieniem ich potrzeb, możliwości i osiągnięć. Rodzice mają obowiązek zaangażowania się jako partnerzy w nauczaniu ich dzieci w szkole.

4. Rodzice mają prawo dostępu do wszelkich informacji o instytucjach oświatowych, które mogą dotyczyć ich dzieci. Rodzice mają obowiązek przekazywania wszelkich informacji szkołom, do których uczęszczają ich dzieci, informacji dotyczących możliwości osiągnięcia wspólnych, (tj. domu i szkoły) celów edukacyjnych.

5. Rodzice mają prawo wyboru takiej drogi edukacji dla swoich dzieci, która jest najbliższa ich przekonaniom i wartościom uznawanym za najważniejsze dla rozwoju ich dzieci. Rodzice mają obowiązek dokonania świadomego wyboru drogi edukacyjnej, jaką ich dzieci powinny zmierzać.

6. Rodzice mają prawo domagania się od formalnego systemu edukacji tego, aby ich dzieci osiągnęły wiedzę duchową i kulturową. Rodzice mają obowiązek wychowywać swoje dzieci w poszanowaniu i akceptowaniu innych ludzi i ich przekonań.

7. Rodzice mają prawo wpływać na politykę oświatową realizowaną w szkołach ich dzieci. Rodzice mają obowiązek osobiście włączać się w życie szkół ich dzieci i stanowić istotną część społeczności lokalnej.

8. Rodzice i ich stowarzyszenia mają prawo wydawania opinii i przeprowadzania konsultacji z władzami odpowiedzialnymi za edukację na wszystkich poziomach ich struktur. Rodzice mają obowiązek tworzyć demokratyczne, reprezentatywne organizacje na wszystkich poziomach. Organizacje te będą reprezentowały rodziców i ich interesy.

9. Rodzice mają prawo do pomocy materialnej ze strony władz publicznych, eliminującej wszelkie bariery finansowe, które mogłyby utrudnić dostęp ich dzieci do edukacji. Rodzice mają obowiązek poświęcać swój czas i uwagę swoim dzieciom i ich szkołom, tak aby wzmocnić ich wysiłki skierowane na osiągnięcie określonych celów nauczania.

10. Rodzice mają prawo żądać od odpowiedzialnych władz publicznych wysokiej jakości usługi edukacyjnej. Rodzice maj ą obowiązek poznać siebie nawzajem, współpracować ze sobą i doskonalić swoje umiejętności "pierwszych nauczycieli" i partnerów w kontakcie: szkoła-dom. 

 Komentarze
Brak komentarzy.
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
DLA UCZNIA
LIGA ZADANIOWA
=========
PRAWA I OBOWIĄZKI
=========
PODRĘCZNIKI I PROGRAMY
=========
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO
=========
E- PODRĘCZNIKI
=========
WYMAGANIA EDUKACYJNE
=========
TESTY I SPRAWDZIANY
=========
GRY I ZABAWY EDUKACYJNE
GRY
LINKI
LINKI MALUCHÓW
=========

INFORMATYKA
PROGRAMY
KONKURSY
PORTALE EDUKACYJNE
NASZE PRACE PROGRAMUJEMY
MATEMATYKA

PORTALE EDUKACYJNE
PLASTYKA
KONKURSY PLASTYCZNE 2017_18

RUCH DROGOWY
KARTA ROWEROWA

TESTY

PRZYGOTUJ SIĘ I SPRAWDŹ

DLA NAUCZYCIELI
E-PODRĘCZNIKI

SPIS PORTALI EDUKACYJNYCH

SPIS PORTALI EDUKACYJNYCH 1

10 PRZYKAZAŃ UCZNIOWSKICH DLA NAUCZYCIELI

KALENDARIUM
WEJDŹ I ZOBACZ
ZESPÓŁ SZKÓŁ W KARSINIE

DOBRE PROGRAMY

SZLIFUJ SWÓJ ANGIELSKI

GMINA KARSIN

OSP KARSIN

SZKOŁA PODSTAWOWA OSOWO
   Powered by v6.01.6 © 2003-2005
Comstock by:
878751 Unikalnych wizyt   

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | atakujeokazje.pl | frmode.eu