MARZĘ, MALUJĘ, MYŚLĘ, KONSTRUUJĘ, KODUJĘ – PROGRAMOWANIE NA RÓŻNE SPOSOBY
Dodane przez nauczyciel dnia Październik 11 2020 03:36:26

MARZĘ, MALUJĘ, MYŚLĘ, KONSTRUUJĘ, KODUJĘ – PROGRAMOWANIE NA RÓŻNE SPOSOBY

Po raz drugi nasza szkoła bierze udział w inicjatywie Komisji Europejskiej #CodeWeek, czyli Europejskim Tygodniu Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczniów w ciekawy i interesujący sposób. Ponadto w ramach Ogólnopolskiego Programu "Uczymy Dzieci Programować" wzięliśmy udział w wyzwaniu "Cała Polska Programuje".

Chcemy pokazać, że nauka programowania nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, ani przeprowadzana wyłącznie w pracowni komputerowej. Programować można na różnych przedmiotach matematyce, technice, a nawet na plastyce. Podczas zajęć wykorzystujemy min. szkolny sprzęt: tablety, roboty edukacyjne Ozobot, puzle AR, program Scratch.

Na zajęciach informatyki uczniowie pracowali w Scratchu, tworzyli gry lub animacje na temat bezpieczeństwa w internecie.

Na lekcjach plastyki opracowali plakat „Bezpieczni w sieci". Z użyciem robotów Ozobot opowiadali jak należy zadbać o swoje bezpieczeństwo.

Wykonali również prace plastyczne zgodnie z instrukcją i szczegółowymi wskazówkami. Na koniec porównali swoje prace; ile mają cech wspólnych, jakie mają różnice. Zwróciliśmy uwagę, jak każdy w troszkę inny sposób może zinterpretować te same słowa.

Podczas zajęć techniki uczniowie przemienili się w wielkich wizjonerów/projektantów...ale też wykonawców swojego projektu. Przy pomocy aplikacji Puzzle AR, sprawdzili jak wyglądały wynalazki Leonarda da Vinci, następnie z materiałów recyklingowych wykonali własne wynalazki.

Podczas godziny wychowawczej dzieci wraz z Ozobotem zaprogramowali zdrowie.

Wspólne zabawy około programistyczne, poznanie podstawowych pojęć związanych z kodowaniem były dla dzieci wartościowymi lekcjami i świetną zabawą, a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.