[ STRONA GŁÓWNA ˇ SZUKAJ ˇ WYSZUKIWARKI ˇ DANE ADRESOWECzerwiec 25 2019 08:26:18 ]
{ Nawigacja }
DOKUMENTY
GRONO PEDAGOGICZNE
REKRUTACJA PRZEDZKOLE
DANE ADRESOWE
Z HISTORII WSI I SZKOŁY
PUBLIKACJE
LINKI
WYBIERAMY KSIĄŻKI 2018 ankieta
_ _
{ BIBLIOTEKA }

Test
_ _
{ PROJEKTY }
 
PROGRAMUJEMY Z BALTIM
 
 

PROGRAM DLA SZKÓŁ
_ _
{ DLA RODZICA }
ZEBRANIA Z RODZICAMI
DOKUMENTY DLA RODZICÓW
RADA RODZICÓW SZKOŁY
WYKAZ PODRĘCZNIKÓW
DARMOWE PODRĘCZNIKI
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA
REGULAMIN KORZYSTANIA Z SZAFEK
DLA RODZICA
PRZYDATNE ADRESY
PUBLIKACJE DLA RODZICÓW
LINKI

_ _
{ WITAJ }
_ _
{ DZIEŃ DZIECKA OTWARCIE PLACU }
| Rok szkolny 2018_2019

 

 

 

 

Otwarcie nowego placu rekreacyjno – sportowego „Dębowy Zakątek”
w Osowie połączone z obchodami Dnia Dziecka

Na ten dzień społeczność Szkoły Podstawowej w Osowie czekała z wielką niecierpliwością. 31 maja, przy okazji obchodów Dnia Dziecka, oddano do użytku dzieci i mieszkańców Osowa nowy plac rekreacyjno – sportowy „Dębowy Zakątek” (nazwa zaczerpnięta od „dębu niepodległości” posadzonego w tym miejscu na pamiątkę obchodów 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości w V 2018 r.).  Na realizację tego zadania szkoła, przy wsparciu gminy Karsin, uzyskała dofinansowanie w kwocie 30 000 zł z Fundacji Banku Gospodarstwa Krajowego im. I.K. Steczkowskiego,  w ramach projektu „Moja Mała Ojczyzna”. Projekt, którego celem było  aktywizowanie społeczności lokalnej do działania na rzecz budowania dobra wspólnego w środowisku lokalnym, zagospodarowania przestrzeni publicznej, poprawy jej estetyki, funkcjonalności i modernizacji napisały Sylwia Gruchała Więsierska i Ewa Plata. „Zależało nam, aby przekształcić tą nieużytkowaną dotąd przestrzeń                           w atrakcyjne miejsce, które integruje, skłania do rozmów, daje możliwość różnych form wypoczynku i relaksu” – mówi Sylwia Gruchała Więsierska, dyrektor SP w Osowie. Dziś z wielką satysfakcją stwierdzamy, że cel został osiągnięty. Dzięki zaangażowaniu rodziców, dziadków i druhów strażaków  i lokalnych przedsiębiorców udało się zbudować altankę i posadzić świerki, które w ramach współpracy przekazało Nadleśnictwo               w Kościerzynie. Zakupiono też ławki i stoły. Powstał w ten sposób niebanalny plac rekreacyjny, ogólnodostępny z takimi urządzeniami jak: piłkarzyki, stół do tenisa stołowego, stół do gry w warcaby i szachy, ścianka kółko i krzyżyk, tor przeszkód z opon.

Uroczystego poświęcenia tego miejsca dokonał ks. proboszcz Mirosław Wensierski w obecności wójta Gminy Karsin Romana Brunke, zaproszonych gości oraz rodziców i dzieci. Pani dyrektor Sylwia Gruchała Więsierska imiennie podziękowała wszystkim, którzy mieli jakikolwiek wkład w powstanie tego placu, a uczniowie nagrodzili ich pamiątkowymi kubkami z wizerunkiem szkoły.

Podczas uroczystego otwarcia terenu zaplanowano atrakcje, m.in. mecz siatkarski nauczyciele – uczniowie, dmuchane zamki, zajęcia taneczne w rytmie zumby, ognisko, kiełbaski, grochówkę, słodki poczęstunek. Spontanicznie doszło także do krótkiego meczu w tenisa stołowego między wójtem a proboszczem.

Wszystkich mieszkańców zachęcamy do aktywności sportowo – rekreacyjnej w „Dębowym Zakątku”.

 

|
_ _
{ KONKURS SZLAKIEM POLSKICH LEGEND }
| Rok szkolny 2018_2019

 Eksperci od legend już wyłonieni!

Znamy już wyniki szkolnego konkursu „Szlakiem polskich legend”. Składał się on z dwóch części – jedna to konkurs czytelniczy zakończony testem z legend, które znalazły się na liście wybranych tekstów, drugi natomiast przybrał formę plastyczną – uczniowie mieli za zadanie zilustrować wybraną legendę dowolną techniką. W ten sposób zostawiliśmy naszym podopiecznym pole dla ich kreatywności.

W konkursie plastycznym podium prezentuje się następująco:

 I miejsce – Helena Bocheńska (kl. I)

 II miejsce – Alan Lepak (kl. IV)

 III miejsce – Dominik Ziolkowski (kl. I)

W konkursie czytelniczym natomiast nasi młodzi znawcy legend mieli już nieco trudniejsze zadanie, dlatego że pytania na teście były naprawdę szczegółowe, więc należało przeczytać legendy nad wyraz uważnie. Tym bardziej gratulujemy zwycięzcom!

W kategorii klas I – III są to:

 I miejsce – Julia Labuda (kl. II)

 II miejsce – Zofia Bernady (kl. III)

 III miejsce – Helena Bocheńska (kl. I), Julia Czapiewska (kl. II) oraz Barbara Ossowska (kl. II)

 Natomiast wśród uczniów z klas IV – VI zwycięzcami zostali:

 I miejsce – Julia Winczewska (kl. V)

 II miejsce – Michał Szulc (kl. IV)

 III miejsce – Filip Winczewski (kl. IV)

 Wielkie brawa za ambicję i zainteresowanie polską literaturą!

|
_ _
{ Nasze zajęcia plastyki i techniki }
| Rok szkolny 2018_2019

Ręcznie zrobiony prezent na Dzień Matki - najpiękniejszy podarunek od serca!

Z okazji Dnia Matki przygotowaliśmy własnorecznie ekologiczne torby na zakupy oraz pudełka z filcu - pudełko na biżuterię, na drobiazgi, listy, rachunki czy inne drobiazgi.

Uczniowie przekonali się, że upominek dla mamy to nie tylko pójscie na łatwiznę i zakupienie gotowego prezentu  lecz ręcznie robiony prezent ma wielką moc!

Podczas naszych zajęć rozwijamy zainteresowania i ciekawość techniczną uczniów oraz pomysłowość i twórczość, poszukiwania inspiracji i nietypowych rozwiązań. Na zajeciach staramy się wykorzystać praktyczne umiejętności dzieci. Stawiamy też na ekologię. Kształcimy umiejętności praktycznego wykorzystania materiałów i przedmiotów już niepotrzebnych – rozwijamy świadomość ekologiczną.

|
_ _
{ Zielone lekcje, czyli żywe ptaki w szkole }
| Rok szkolny 2018_2019

Zielone lekcje, czyli żywe ptaki w szkole

Czy sowa to mądra głowa? Co to jest ptasi móżdżek? Czy sokół ma sokoli wzrok? Na te i inne pytania dzieci poznały odpowiedzi dzięki wspaniałemu pokazowi żywych ptaków, który odbył się 24 maja w naszej szkole. Odwiedzili nas Flick - sokół wędrowny, puchacz -Hugo i prześliczna puszysta płomykówka - Fiona. Dzieci z wielkim zainteresowaniem słuchały opowieści o zwyczajach ptaków i nie bały się ich potrzymać ani pogłaskać. Na koniec każde dziecko miało możliwość zrobienia sobie zdjęcia z sową Fioną na ramieniu.

|
_ _
{ XLVIII Konkurs Recytatorski Literatury Kaszubskiej "Rodnô Mòwa” }
| Rok szkolny 2018_2019

XLVIII Konkurs Recytatorski Literatury Kaszubskiej "Rodnô Mòwa”

7 recytatorów w trzech grupach wiekowych wzięło udział w gminnych eliminacjach 48. Konkursu Recytatorskiego Literatury Kaszubskiej "Rodnô Mòwa", które odbyły się 9 maja w Szkole Podstawowej w Karsinie.

Naszą szkołę reprezentowało aż 6 recytatorów: Julia Labuda i Barbara Ossowska z klasy II, Julia Winczewska, Alicja Ossowska i Kacper Popielas z klasy V oraz Kasia Breszka z klasy VII. Piękne wykonania wierszy i prozy kaszubskiej zachwyciły jury w składzie: Justyna Piekarska, Maria Bal i Iwona Seweryn, które po trudnych naradach postanowiły nagrodzić następujących recytatorów:

Kategoria klasy I – III

I miejsce – Julia Labuda SP Osowo

II miejsce – Barbara Ossowska SP Osowo

Kategoria klasy IV – VI

I miejsce – Julia Winczewska SP Osowo

II miejsce – Wojciech Wojak SP Karsin

III miejsce – Alicja Ossowska SP Osowo

Wyróżnienie – Kasper Popielas SP Osowo

Kategoria klasy VII – VIII i gimnazjum

I miejsce – Katarzyna Breszka SP Osowo

Zwycięzcy otrzymali nagrody książkowe oraz gadżety ufundowane przez organizatorów, a na  wszystkich czekał  słodki poczęstunek.

Powiatowe eliminacje 48. Konkursu Literatury Kaszubskiej „Rodnô Mòwa” odbyły się w 15 maja w Kościerzynie, podczas których naszą gminę reprezentowały uczennice z Osowa: Julia Labuda (wywalczyła wyróżnienie), Barbara Ossowska, Julia Winczewska (również wyróżnienie) i Katarzyna Breszka. GRATULUJEMY I JESTEŚMY DUMNI, ŻE MAMY W NASZEJ SZKOLE TAKICH RECYTATORÓW!!!

|
_ _
{ Otwarta lekcja języka kaszubskiego }
| Rok szkolny 2018_2019

Otwarta lekcja języka kaszubskiego

15 maja, nauczycielka języka kaszubskiego pani Wioletta Stoltmann, przeprowadziła lekcję otwartą dla uczniów klasy „O” i pierwszej oraz ich rodziców. Chodziło o to, by umożliwić, szczególnie rodzicom, szersze spojrzenie na zagadnienia związane z organizacją i realizacją nauczania języka kaszubskiego oraz przedmiotu historia i kultura Kaszubów, w naszej szkole.

Dzieci poznały literki kaszubskie,  zaśpiewały i zatańczyły jedną z zabaw kaszubskich oraz miały możliwość ubrania się w regionalny strój ludowy, należący do zespołu „Osowianka”. Na koniec otrzymały pamiątkowe zakładki do książek.

Dyrektor, pani Sylwia Gruchała Więsierska poinformowała rodziców, że nauka języka kaszubskiego odbywa się w formie oddzielnego przedmiotu, który łączy w sobie treści z różnych dziedzin wiedzy. Oprócz słownictwa i literatury kaszubskiej uczniowie poznają pieśni i tańce. Część zajęć jest realizowana w terenie, w formie wycieczek i warsztatów, co czyni proces dydaktyczny atrakcyjniejszym.

|
_ _
{ BIWAK GARCZYN 2019 }
| Rok szkolny 2018_2019

BIWAK GARCZYN

Dzień drugi - to już nie są przelewki Kryj się wrogu, bo uczymy się strzelać z łuku i z kabekaesu.

Biwak w Garczynie - dzień trzeci.
Młodsza grupa próbuje swoich sił podczas wspinaczki z uprzężą, starsi uczą się współpracy. Muszą całą grupą wykonać zadanie. No i trzeba przyznać, że idzie im całkiem nieźle

 

|
_ _
{ „Moja historia” spektakl teatru Kurtyna z Krakowa }
| Rok szkolny 2018_2019

„Moja historia” profilaktyczny spektakl teatru Kurtyna z Krakowa

Życie bohatera spektaklu, kilkunastoletniego Michała, jest z pozoru ustabilizowane i ułożone podług następujących reguł: w szkole jest przeciętnym, wręcz anonimowym uczniem, wyróżniającym się jedynie niechętnym, niepozbawionym agresji stosunkiem do otaczającej go rzeczywistości, złożonej z wymagających i czujnych nauczycieli oraz kolegów i koleżanek, którzy w niezrozumiały dla niego sposób czerpią satysfakcję z uczestnictwa w procesie edukacji, znajdując dziwne dla głównego bohatera upodobanie w poszanowaniu norm współżycia społecznego. W domu, przy ekranie komputera, Michał staje się Mikaelem Robocompem, nieustraszonym i bezbłędnym strategiem internetowych bitew i gier, posiadającym niezliczone tłumy wirtualnych przyjaciół, którzy odnoszą się do niego z szacunkiem i podziwem, hojnie sypiąc laikami i polubieniami. Jednak pewnego dnia spokojna egzystencja Michała, ucznia 5 klasy Szkoły Podstawowej, zostaje zakłócona fatalnym zbiegiem dwóch okoliczności. Michał jest zmuszony napisać test z historii, i co gorsze, odczuwa przemożną chęć zwrócenia na siebie uwagi u Asi, jednej z najlepszych uczennic szkoły.

„Moja historia” jest spektaklem poruszającym ciągle aktualne problemy w procesie budowania poczucia własnej wartości młodych, kilkunastoletnich ludzi, którzy poddani naturalnej presji środowiska próbują radzić sobie z problemami dojrzewania. Wymogi współczesności i radykalnie zwiększające się tempo życia społecznego stają się dla wielu z nich pułapkami, w których tracąc poczucie własnej tożsamości i podmiotowości, zaprzepaszczają szanse na prawidłowy rozwój i wchodzą na niebezpieczną ścieżkę kompensowania używkami i uzależnieniami niezrealizowanej potrzeby akceptacji.

Motywem przewodnim tej pełnej uroczego humoru komedii sytuacyjnej jest nie tylko opisywanie skutków tego niepokojącego procesu. Twórcy przedstawienia skupiają się przede wszystkim na prezentacji mechanizmów i procesów, będących zalążkiem w powstawaniu problemów i zagrożeń dotykających młodych ludzi, oraz na promowaniu postaw aktywnych, dynamicznie radzących sobie z przeciwnościami. Główny bohater spektaklu podejmuje wyzwania i zaczyna dążyć do realizacji słusznych celów w świecie realnym, akceptując stawiane wyzwania i pracowicie odbudowując poczucie swojej tożsamości i miejsce w grupie życzliwych mu: rodziców, nauczycieli, przyjaciół. http://www.kurtyna.krakow.pl/oferta,3.html

Spektakl bardzo podobał się publiczności. 

|
_ _
{ APEL KONSTYTUCJA 3 MAJA }
| Rok szkolny 2018_2019

WIWAT 3 MAJA!

Rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja uroczyście obchodzili polscy patrioci już podczas rozbiorów, pomimo represji i sprzeciwu zaborców. Wielkim świętem państwowym była w okresie międzywojennym. Po II wojnie światowej, w nowej rzeczywistości politycznej i ustrojowej, zaprzestano obchodzenia tej rocznicy.  Dopiero 6 kwietnia 1990 roku Sejm Rzeczypospolitej Polskiej zdecydował przywrócić jako święto państwowe dzień 3 maja, to jest rocznicę uchwalenia pierwszej polskiej konstytucji w 1791 roku.

Aby upamiętnić ten doniosły fakt w historii Polski, uczniowie klasy piątej i szóstej, przygotowali część artystyczną  pod kierunkiem nauczycielek: Justyny Bonin i Manueli Gierszewskiej. Nad stroną muzyczną czuwała Wioletta Stoltmann. Teksty recytowanych wierszy, wspólnie odśpiewanych piosenek, a także  słowa dyrektor szkoły S. Gruchała zachęciły do chwili refleksji nad tym, czym jest WOLNOŚĆ, OJCZYZNA oraz PATRIOTYZM dla każdego z nas. W czasie przedstawienia zaprezentowano szereg ważnych informacji na temat flagi, herbu oraz hymnu Polski.

|
_ _
{ WYCIECZKA DO MUZEUM STUTTHOF 2019 }
| Rok szkolny 2018_2019

„Dotyk historii”, czyli wycieczka szkolna do Muzeum Stutthof w Sztutowie

27 kwietnia, w ramach obchodów 100 – lecia odzyskania niepodległości przez państwo polskie, a także jako dopełnienie lekcji z Historii i kultury Kaszubów, uczniowie z klas VI – VIII pojechali do Sztutowa, by zwiedzić były obóz koncentracyjny Stutthof. Celem wyjazdu było poszerzenie wśród młodych Kaszubów wiedzy historycznej na temat ciężkiego życia więźniów w obozie i okrucieństwa hitlerowców w czasie II wojny światowej. Najważniejsze miejsca przedstawił przewodnik, który w niezwykły sposób ukazał dzieje obozu. Młodzież uczciła pamięć pomordowanych minutą ciszy przy krematorium. Po zwiedzaniu obiektów, w małym kinie przy muzeum, odbyła się projekcja dwóch filmów dokumentalnych. Dotyczyły one wyzwolenia obozu w 1945 roku przez żołnierzy Armii Czerwonej i relacji z procesu hitlerowskich zbrodniarzy. Wycieczka do byłego obozu koncentracyjnego Stutthof była bardzo pouczającym przeżyciem i żywą lekcją historii.

Oto relacje niektórych uczestników:

Ania Gradowska:

„Podczas zwiedzania obozu, czułam się bardzo nieswojo, wiedząc, że umarło tam, tak wiele osób”.

Kasia Breszka:

„Przechodząc przez kolejne pomieszczenia baraków, nie wierzyłam, że jeden człowiek, może być dla drugiego, takim okrutnym, pozbawionym serca”.

Oliwia Grelewicz:

„Obóz koncentracyjny w Sztutowie zrobił na mnie ogromne wrażenie. Na lekcjach historii pojawiało się słowo „obóz koncentracyjny”, jako okropne miejsce. Nie potrafiłam sobie go w pełni wyobrazić, dopóki nie zobaczyłam na własne oczy. Od czasu tej wycieczki wiem, że trzeba doceniać to, co mamy dzisiaj: ciepły dom i wolność, bo tamci ludzie mieli makabryczne warunki”.

Aniela Drab:

„Najbardziej zapadły mi w pamięci podeszwy od butów byłych więźniów, szczególnie te najmniejsze. Widok tego stosu uświadomił mi ogrom tej tragedii”.

Paweł Gruchała:

„To mój drugi pobyt w tym miejscu i znowu byłem bardzo wzruszony. Okrucieństwa zbrodniarzy, po prostu nie można sobie wyobrazić”. 

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze w Lesie Szpęgawskim nieopodal Starogardu Gdańskiego, w którym między wrześniem 1939 r. a styczniem 1940 r. zamordowano od 5000 do 7000 osób – przede wszystkim przedstawicieli polskiej inteligencji z Kociewia, Kaszub i innych regionów Pomorza oraz pacjentów szpitala psychiatrycznego w Kocborowie. Szpęgawsk jest obok Piaśnicy i Mniszka pod Świeciem największym cmentarzem ofiar hitlerowskiego ludobójstwa na Pomorzu. Po wojnie odkryto 32 masowe mogiły różnej wielkości, które mogły pomieścić od 250 do 450 zwłok. Nie jest wykluczone, iż w Lesie Szpęgawskim mogą znajdować się jeszcze inne, wciąż nie odnalezione groby.

 Opr. Wioletta Stoltmann

|
_ _
{ Trzymaj Formę! }
| Rok szkolny 2018_2019

Mamy przyjemność zaprezentować nasze talerze zdrowia w ramach programu "Trzymaj Formę!"

Uczniowie z klasy V w bieżącym roku szkolnym przystąpili do programu „Trzymaj Formę!”, którego organizatorem jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kościerzynie. Program pomaga rozwijać zainteresowania uczniów i kształtuje ich prozdrowotne nawyki. Zadania dla uczniów powinny służyć promocji aktywności fizycznej, uczyć prawidłowego, czyli zróżnicowanego i zbilansowanego sposobu odżywiania się dzieci i młodzieży, ze szczegółowym uwzględnieniem odpowiedzialności indywidualnej za zdrowie i zasady wolnego wyboru.

To główne cele i założenia organizatorów. Każda grupa, która przystąpiła do programu, zobowiązała się zrealizować co najmniej jedno, wybrane wspólnie zadanie, metodą projektu. Metoda ta ma wspierać samodzielność uczniów, którzy podzieleni na grupy, borykają się z tym samym zadaniem. Zostaje ono dokładnie wyjaśnione na początku, po czym grupy samodzielnie przystępują do jego realizacji, mając na nie określony czas. Oczywiście uczniowie konsultują swoje pomysły z nauczycielem, który wspiera ich działania i kontroluje etapy wykonania zadania. Wspólnie wybraliśmy projekt wprowadzający do tematyki zdrowego odżywiania, mianowicie wykonanie makiety talerza zdrowia oraz portfolio, w którym miały się znaleźć dodatkowe informacje, uzupełniające i będące odniesieniem do wykonanej makiety.

Uczniowie wywiązali się z zadania wzorowo, tworząc przepiękne talerze oraz portfolia. Okazuje się, że mimo początkowego średniego entuzjazmu, spotykanie się po lekcjach w celu wykonania ciekawego i twórczego zadania sprawiło im wiele przyjemności i frajdy, a nawet przyczyniło się do integracji klasy. Brawo V klaso! Tak trzymać!

|
_ _
Strona 1 z 63 1 2 3 4 > >>
{ Logowanie }
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
_ _
{ DLA UCZNIA }
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO
=========
WYMAGANIA EDUKACYJNE
=========
TESTY I SPRAWDZIANY
=========
GRY I ZABAWY EDUKACYJNE
GRY
LINKI
LINKI MALUCHÓW
=========

_ _
{ INFORMATYKA }
PROGRAMY
KONKURSY
PORTALE EDUKACYJNE
NASZE PRACE PROGRAMUJEMY
_ _
{ MATEMATYKA }

PORTALE EDUKACYJNE
_ _
{ PLASTYKA }
KONKURSY PLASTYCZNE

_ _
{ RUCH DROGOWY }
BRD

KARTA ROWEROWA

TESTY

PRZYGOTUJ SIĘ I SPRAWDŹ

_ _
{ NAUCZYCIEL }
E-PODRĘCZNIKI

SPIS PORTALI EDUKACYJNYCH

10 PRZYKAZAŃ UCZNIOWSKICH DLA NAUCZYCIELI

_ _
{ KALENDARIUM }
_ _
{ ZOBACZ }
ZESPÓŁ SZKÓŁ W KARSINIE

DOBRE PROGRAMY

SZLIFUJ SWÓJ ANGIELSKI

GMINA KARSIN

OSP KARSIN

_ _

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | fashiontrends.icu | frmode.eu